27 Ocak 2018 Cumartesi

BUNU YAPMA VE ZAMAN KAYBETME !

SANIRIM EN GEREKSİZ ÇEKİŞ HAREKETİ !!!

Bu yazımda sizlere son zamanlarda çok sık rastladığım ve eleştirdiğim bir hareketten bahsetmek istiyorum. Bu hareketi genellikle personal coaching hizmetinin çok sık olduğu spor salonlarında görüyorum . Sorun şu ki, hareket hiçbir işe yaramıyor. Nedenlerini yazının devamında sizlere aktaracağım.

JUMPING PULL-UPS: ZIPLAYARAK BARFİKS İŞE YARIYOR MU ? HAYIR HİÇ SANMIYORUM

pull up

Yıllar geçtikçe, bu camiada gereksiz hareketler savunucusu ve birçok egzersizi,sizlere yanlış akseden sizin değerli zamanınızı çalan Koçlar ile tanıştım, söyledikleri gösterdikleri hareketleri birer birer deneyerek ve tartışarak yaptım ve yaptırdım.Sonuç aldım ya da almadım...

Fakat anlayamadığım tek bir egzersiz oldu oda, zıplayarak barfiks. Zeminden atlayarak barı yakalamaya ve sonra da kendinizi yukarı çekmeye çalışıyorsunuz.Aslında sadece zıplıyorsunuz. İşte atıfta bulunacağım hareket bu:

Eğer siz yapılması gereken o hareketi yapamıyorsanız basic(basitleştirilmiş) versiyonunu yapıp sonuç almaya devam edebilirsiniz, zaten yanınızdaki koçlar elinizde ki mobil cihazlardaki aplikasyonlar bu işler için var. Diyelim ki, yanınızda bir koç ile antrenmanda sırt kaslarınızı çalıştırıyorsunuz ve barfiks yapamıyorsunuz , eğitmenler doğal olarak size hemen bantlı barfiks yaptıracaklardır. Fakat bazı kişiler için bu harekette çok zor olacaktır(ÇOK ZAYIF YA DA ÇOK KİLOLU BİREYLER DE) : O zaman ne yapıyorlar ???

Koç; sizin için barın altına bir kutu koyuyor. Sizleri de kutunun üzerine çıkarıyor ve sizden barı tutmanızı istiyor. Ve sizin çeneniz barın üstüne gelene kadar size zıpla ve çek talimatı veriyor.

PROBLEM NE ? 

Sorun şu ki, çubuğun yüksekliği nedeniyle, çoğu insan çenesini aşmak için herhangi bir çaba sarf etmek zorunda kalmıyor. Bu durumda yalnızca kutunun üzerinde duruyor ve barı tutarken atlıyorlar. 

Egzersiz bilimci olarak her ne kadar oturmaktan daha fazla kalori yaktığını düşünsem de bu bir işe yaramayacaktır. Ancak sizin antrenmanda boşu boşuna hoplayıp zıplamanıza yarayacaktır. Orijinal egzersizi, barfiks ile uzaktan yakından ilgisi yoktur. Yani sizin barfiks gücünüzü ve tekrar sayınızı artırmayacaktır.

Çok daha iyi seçenekler var. Pull-up veya bantlı pull-up'lar yapamıyor musunuz? Dambıl veya bant  ile kürek çekme hareketi ya da Inverted Row yapın. En azından egzersizin ruhuna saygı duymuş olursunuz.

barfiks